28 mars 2010

Jävla Johan!

Blir ett sent middagstips idag! Skyller allting på Johan Falk!
Han kom på oväntat besök klockan 21.00 och hade inte mage att gå förräns nu!

Idag hade jag hittat ett recept på alltommat.se som såg smarrigt ut.
Det hette Kreolskans vardagsgryta. Och jag vågar även idag vara lite wild & crazy och laga en vardagsgryta på en söndag!

Modigt va?!

Maken var skeptiskt, som alltid när jag gör något nytt. Det första han sa när han dök med nästippen i grytan var:"Är det kokosmjölk i det här?"
Kokosmjölk är nämligen något som han inte gillar, det och saffran står väl högst upp på Roffsingens Inte-tycka-om-lista, ja och sen förstås champinjoner, ris, pasta, vegetariska rätter........und so weiter!

Nu var det ju lyckligtvis inte kokosmjölk i utan mellangrädde. På receptet skulle man servera med ris men som den handlingskraftiga husmor jag är så kokade jag även ett gäng rediga potatisar till maken.
Här får ni en länk till receptet:

http://www.alltommat.se/recept/kreolskans-vardagsgryta-5736

Prova det gärna, det var mycket gott och tog ingen tid alls att tillaga. Jag valde att hoppa kabanossen. Fanns ingen på Big W när jag handlade.

Annars har jag inte gjort så mycket mer ikväll. Tittade på reprisen av Svenska Hollywoodfruar. Fnissade som vanligt åt Mrs Montazami. I dagens program så skulle lilla hunden Bella på hundhotell över julen. Det var ett mycket bra hotell där man skrev upp varje gång hunden kissade eller bajsade.
Typ som Hotell Pomona tänkte jag då.
Mrs Montazami hade även lite pälsvård på vovven men tyckte det var svårt att borsta pälsen eftersom hon hade så "tajta kruller" vore bättre att använda plattången!?

Nej, nu är det dags att vika in hovarna och söka upp närmsta säng. I kväll är jag trött, men glad åt att jag faktiskt har ätit lite mat idag. Men fortfarande har jag inte druckit kaffe!
Precis 1 vecka sen sist.....jag är nog allvarligt sjuk.

Goddag mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar