12 mars 2010

Ojoj!?








Idag är jag en lat bloggare men som alltid så vet ni att jag har haft annat att stå i!
Har helt enkelt inte hunnit med. Men ni förlåter mej va???

I morse var jag med mamma för 1800:e gången till Danderyds sjukhus. I väntrummet så började en äldre herre prata med oss.
Han tyckte att sjukvården hade blivit citat:
"Så fruktansvärt dålig och väntetiderna i väntrummen såååååååå långa pga att Sverige har tagit emot 1 miljon invandrare"
Mamma var inte sen att haka på!
Han fortsatte i samma takt "På hans vårdcentral så är väntetiderna såååååååå långa i väntrummet bara för att det sitter minst 10 st invandrare och tar upp all tid såååå vi svenskar får vänta"
Sen höll dom på så ett bra tag.....
Jag satt med huvudet inkört i Metro och tackade gud för att det bara var vi tre i väntrummet.

Ja, herregud! Vad ska man säga????

Efter sjukhusbesöket blev det ett besök på Systembolaget, mamma behövde fylla på vinförrådet.

Väl hemma så fick Willys besök av en lite lätt halvstressad undertecknad.
Hade lite brått för att Manya och Jessica skulle komma på besök.
Jessica och Emilie hade lite att fixa inför mitt kalas i juni. Bl.a snidades grunderna till en fin inbjudan att skicka till tilltänkta gäster, kanske det dyker ner en i just din brevlåda??

Nu har jag precis skjutsat Emilie till Reneé. Det vankas ost och vinkväll för tjejgänget ikväll.

Själv har jag landat i soffan med MacBooken i knät, Lets Dance på TV´n och en snarkande make
i andra soffhörnet.

Livet är underbart!

3 kommentarer:

  1. Ha Ha låter roligt att åka till sjukhuset med din mamma. Alltid händer det ngt.

    SvaraRadera
  2. vem tippar du som vinnare ikväll? vill ha ett utlåtande från schlagerfantasten!!

    SvaraRadera
  3. Världens sötaste!

    SvaraRadera