20 mars 2010

Redan kväll

Oj, vad den här dagen har gått snabbt!
Nu har vi precis svalt sista tuggan av entrekotten. Jag orkade inte handla idag utan gjorde en raid i frysarna. Och den som söker han finner......3 skivor entrecote.
Perfekt! Slängde ihop en potatisgratäng med massor av vitlök samt en sallad signerad Rolf.
Han gör faktiskt goda sallader med massor av mums i och lite kryddor, vinegrätt och kollijox.
Maken för övrigt har verkligen inte legat på latsidan idag.
Först städhysteri som om kungen skulle komma på besök. Han puffar fortfarande kuddar och rättar till alla plädar så dom ligger rakt och fint samt med fransarna åt rätt håll......???

Sen drog han igång högtryckstvätten och tvättade våran Renaultpark! Inte en bil, inte två bilar utan tre bilar!
Han hade ju jobbets firmabil hemma också, även den en Renault.

Alla tre Renultar glänser nu ikapp med solen (som precis har gått ner!) på garageuppfarten. Men jag tror att den ena snart är lika skitig som tidigare då jag snart ska åka till jobbet!

I natt ska jag jobba min bytesnatt för Mia som så snällt jobbade för mej förra lördagen så jag kunde skråla i Globen. Tack Mia!

Ja, det blev ett väldigt trist, kort och informativt inlägg.

Nu ska jag dricka dagens sista goda kopp kaffe och sedan vila mej i form inför natten.

Ha en trevlig lördag mina rara vänner!

1 kommentar:

  1. Ha en trevlig kväll själv. Har precis kommit in i skuggan efter att ha sutti i Brassen en stund. Ska också göra mig i ordning för att åka till jobbet om en liten stund.

    SvaraRadera