20 mars 2010

Städdag enligt vissa


Hej på er så här mitt på lördagseftermiddagen.
Det är den 20 mars idag och det betyder att det är vårdagjämning.
Det märks på vädret, tack gode gud! Vi har 11+ ute nu, underbart. Och snön smälter i en farlig fart.

Sov länge idag, klev inte upp förräns vid 10.00 snåret.
Maken redan uppe i fin form.
Drog i gång dammsugaren och dammsög hela huset.
Och här snackar vi DAMMSUGA! Inte något fjölande lite här och där utan en rejäl dammsugning överallt, flyttade möbler, lyfte på dynor, möljer undan allt som kommer i hans väg!
Efter det så var det dags för badrummen att få sej en genomkörare! Alla ytor skurades med Cillit Bang och allt som låg på fel plats, enligt honom, las i en hög.

Jag tittade matt på och undrade försiktigt om jag skulle göra något! Nej, det ska städas så här varje lördag sa han då.
Det har vi väl gjort jämt?!
Eeehhh?? Jag passar på den frågan, tycker jag städar lite då och då eller när det behövs.

Jag bestämde mej för att låta städproffset få hållas och gick ut i köket och slängde ihop en rulltårta istället.
Sen skickade jag ett sms till Ingrid "Nybakad rulltårta serveras inom kort"
Och just inom kort så var våra kaffegäster här!
Då var precis städgurun klar med sin obligatoriska lördagsstädning, vilken tur för honom.

Nu har precis bästa vännerna gått och han är på G igen!!!! Nu är det bilarnas tur.......högtryckstvätten är framtagen och ja jag lutar mej tillbaka.

Ska snart börja med middagen, tror jag hinner lite mer bloggande senare.

Heddå

2 kommentarer:

  1. Oki jag kör din metod. Lite städning här och där när det verkar behövas. I bästa fall. Annars får det vara.

    SvaraRadera
  2. Lilla Eva i morrn ska det snöa igen... hadetgott Chris

    SvaraRadera