13 mars 2010

Äntligen lördag!

Godmorgon mina vänner!

Idag skuttade jag upp på lätta fötter redan klockan 8.30, för idag är det en spännande dag som vi väntat på länge.
Började dagen med att släppa in en liten katt som bor här i huset. Han var hungrig och gosig.
Efter gos med kissen blev det gos med MacBooken.
Läste mina favoritbloggar, fejsbookade lite och gick senare över till att läsa det mesta i alla melodifestivalbloggarna.

Blir tydligen ett spännande mellanaktsnummer med en schlagerpotpurri sjungandes av gamla schlagerrävar som bl.a Nanne, Lotta Engberg, Kikki, Elisabeth Andreassen, Tova Carson m.fl.
Låter mycket kul, då kommer vi skråla med för full hals!
Var så säker!

Sen skulle också Björn Gustafsson göra comeback, han ska vara med i Salem Al Fakirs nummer och spexa till det lite.

Vem vinner då???

Förra året så vann jag våran interna resultatgissning vilket resulterade i 6 flaskor vin, tackar! (Har jag verkligen fått av alla??!)
Men i år????
Ingen aning! Men jag tror att på övre halvan, alltså plats 1-5 kommer det vara dessa 5:

  • Darin
  • Anna Bergendahl
  • Salem Al Fakir
  • Eric Saade
  • Tönt-Timoteij
Obs! Jag har inte placerat dom utan bara sagt att dom 5 kommer vara Topp 5.

Men jag personligen tycker att Darins låt är mycket bra men tror dessvärre att Tönt-Timoteij kommer ta hem skiten! Ett gäng klämkäckt, dragspelande blonda flickor. Det är något att skicka till Norge....hahahahaha!

Ni får se våran tippning sedan på bild, vi tippar alltid under intag av rusdrycker och middag på Restaurang Maestro på Ringvägen.

Vi har bokat bord till klockan 16.00. Då blir det mat, vin, skratt och schlagersvammel i 180!
Därefter taxi till Globen för att mingla runt och besöka baren och fotografera ev. kändisar.
19.50 intar vi våra platser, lyssna på den här då: A 7 rad 2!!!!

Kan bli en och annan mobilbloggning under kvällen men jag lovar inget!

Ha en bra lördag och rösta i massor!

Kramar från Christer Björkmans efterträdare

1 kommentar:

  1. Ha det så himla bra och kul ikväll nu då. Jag har som sagt inte hört på ett enda bidrag så jag har ingen aning.

    SvaraRadera