17 mars 2010

Bålsta t.o.r

Jag har varit i Bålsta! Var på mitt ovanligt snälla humör och tog upp en stackare som stod vid busshållplatsen för att åka till Bålsta och jobba.
Jag kände igen honom på arbetskläderna.
Jag veva ner rutan och fråga om han ville ha skjuts, och det ville han!
Det var den blivande tvillingpappan Ante Tarander som dagen till ära fick åka genomskitig Renaultbil med medelålders dam i solbrillor lyssnandes på Lady Gaga-musik.
Tror han gillade det faktiskt!

Väl i Bålsta så försvann han in på Ica där han jobbar och jag in till Synsam för att hämta linser till linslusen.....hahaha...ett skämt jag grunnat på länge!
Var även en sväng på apoteket och så förstås lite smått och gott-handling på Ica.

Hemma nu och möttes av en traktor som plogar snö!!!? Det har vi knappt sett några här i vinter. Men nu så har han planat ut den minst sagt buckliga vägen och faktiskt tagit en del av snövallarna också.
Kan det bero på allt klagomål som kommit in till pisskommunen tro?

Tror jag ska ta mej en kopp kaffe nu, det är jag väl värd efter en hård dag?!

1 kommentar:

  1. Konstigt att komma och ploga nu när det slutat snöa. Men ok då, bättre sent än aldrig som de säger.

    SvaraRadera