22 mars 2010

Dagens Gustav


Tycker vi börjar denna vecka med att visa Dagens Gustavs-bild!

Förevigade honom alldeles nyss då han kom in och satte sej majestätiskt på köksbordet med benen i vädret, lite slappt tillbakalutad på min rosa handdukstäckta dator och med gårdagens Aftonblad att vila högertassen på.

Handdukstäckta dator???? Nu undrar ni, eller stämplar nollor som Micke skulle uttryckt sej.

Jag har fortfarande inte köpt någon fin liten väska till datorn och jag är så rädd om den så då slår jag in den i ett litet fint handdukspaket.
Allt för att minimera risken att Gustav eller någon annan lägger sina smutsiga tassar på den. Den är nämligen vit!
Idag är det ett underbart vårväder igen. Detta ska jag fira med att vara inne hela dagen. Skoja, bara!
Jag ska till Bålsta kyrkcentrum snart och träffa Bodil och min grupp i studiecirkeln Livsfrågor.

Har ägnat förmiddagen till att göra så lite som möjligt. Har mestadels bara pratat i telefonen, haft datatid och messat med Erika.

En annan grej jag måste berätta är, lyssna på det här!
Vi har ju hela vintern klagat på att Ginstvägen plogas sist eller absolut inte alls. Inatt när jag skulle lägga mej vid 00.45 då dundrade snöplogen fram som skjuten ur en kanon här på gatan! Men den obligatoriska orangeblinkande s.k saftblandaren på taket!
Kvart i ett på natten, undrar hur många han väckte då?
Och han höll på ett tag....ingen snabbplogning inte.
Ja, vad säger man?

Nu måste jag fixa lite innan avgång mot Bålsta!

Haddå

2 kommentarer:

  1. Jag stod alldeles förstummad och fördummad över plogningen inatt! Visste inte riktigt vad jag skulle göra! Inte van att köra på ploglade vägar, så det tog ett tag innan jag vande mig! Men till slut förstod jag att man faktiskt kunde köra fortare än 20! Så alla larm som kom in efter den uppenbarelsen fick turbosnabb hjälp! :-)
    /Nattpatrullen

    SvaraRadera
  2. Ha Ha det verkar som de kommit igång med plogningen sent om sider i Bro. Eller i alla fall på Ginstvägen.

    SvaraRadera