8 mars 2010

Det går bra!

Då så har jag nästan kommit igen min att-göra-lista.
Fastnade såklart vid datorn och höll på att fixa och trixa med bildspelsbilderna på FB. Till slut fick jag till det och några av dom härliga bilderna ligger där om ni vill se.
Tänkte försöka lägga in dom här också och kanske hela mitt tal till Emilie, men jag vet inte om det funkar.

Jag har iaf var och lämnat tillbaka nyckeln. Och ni undrar säkert varför jag var på krigsstigen. Ska förklara det nu.

Som ni vet så hyrde jag matsalen i Lillsjöskolan för festen. När Emilie och hennes vänner kom dit på lördag förmiddag fick dom börja med att sopa hela matsalen. Det låg matrester och skräp under bordet. Inte fräscht!
Pentryt gick inte att använda, pga att det var belamrat med elevarbeten, målarpytsar, rullvagnar m.m.
Tur att det var catering för det hade inte gått att värmt eller tillagat någon mat i det pentryt. Plus att det var såååå skitigt!
Städgrejor att använda till städningen var näst intill obefintligt. Endast en liten sopborste och skyffel samt en skurhink med en äckligt, skitig mopp på som hade bäst före datum för ett par år sedan.
Hallå, vi snackar matsal! Behövs det lite bättre grejer än sånt man har hemma i köket!
Sopor skulle ställas på "Anvisad plats". Fanns ingen anvisad plats utan 8 sopsäckar med skräp, flaskor och annat klegg fraktades HEM för att slängas på sopstationen!
Vi hade med oss egna städgrejor till dagen efterstädningen!

Jag ringde ansvarig på kommunen och hon bad om ursäkt och halverade hyran direkt!
Bra det för dom fattiga 25-åringarna som ska betala, nu blev det 450:- istället för 900.-.
Tack snälla Ewa!!!
Varsågod!

Jag kände mej nöjd, gillar att det var just Upplands-Bro pisskommun som fick ge sej......igen! HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Nu har jag kommit hem från min kurs i Livsfrågor på Kyrkcentrum. Idag pratade vi om känslor. Jag var himlans trött idag satt mest och tänkte på annat.

Nu har jag gjort en lasagne till middag som kommer att intagas av alla utom Emilie. Hon ska dinera med några vänner. Förresten hon var och besiktiga sin/min Clio nyss och den fick inte en enda anmärkning!
Duktig Clio!

Nu blir det inte roligare än så här!

Hej hopp i galopp
nu drar jag mej tillbaka
och snart lasagnen ska smaka

1 kommentar:

  1. Så himla typiskt när man hyr lokal av kommunen. Bra då att de halverade hyran. Hm lasage till middag kanske vore ngt. Jag har plockat fram köttfärsen och funderade på köttfärssås och spagetti men nu vete sjutton.

    SvaraRadera