14 mars 2010

Melodifestivalbabbel!

Godmorgon mina vänner!
Eftersom jag tycker det är lite svårt att "få till" bilderna på rätt sätt här i bloggen så har jag som ni redan märkt gjort ett inlägg med bara bilder.

Nu ska jag försöka sammanfatta den magiska kvällen!

Vi åkte redan klockan 15.00 hemifrån och var på plats på Restaurang Maestro strax före 16.00.
Vi åt en mycket god middag Jag åt tzatsiki till förrätt och Oxfilé Maison till varmrätt (se bild)
Ett par flaskor av husets vita slank också ner. Liksom kaffet som avslutade den trevliga middagen.

Taxi till Globen, där vi först gick till Globens biljettkassa för att hämta ut Lady Gagabiljetterna.
Oj, nu helt plötsligt hade jag dyrgripar för 5720:- i väskan!

Väl inne i Globen så minglade vi runt ett tag och fick lite gratisgrejer av alla sponsorer som fullkomligt öser saker över gästerna.
Det var allt från Delicato chokladbollar, Tacochips, Tablettaskar, godis m.m.

Därefter var det dags att besöka baren (se bilder)
Vi drack lite vin och tittade på folk. Såg inga större kändisar utan fick nöja oss med Pekka Heino, Lill-Babs, Molly Sandén och Pernilla Wahlgrens alla barn.

Vi hade värsta bra platserna inne i Globen. Så här bra har vi aldrig suttit! C:a 20 meter till scenen och alldeles bredvid greenroom.
Trots det så blev mina bilder inte så bra, ljuset är dåligt och blixten räcker inte till. Men några bidde det iaf.

Det var ett ös utan dess like. Mest liv var det när Darin, Erik Saade och Ola sjöng.
Fast jag tyckte pausnumret var bäst!
När Roger Pontare äntrade scenen var det ett jäkla liv, alla stod upp och sjöng för full hals.
Och sen förstås när Alexander Rybak uppträdde, då viftade vi med våra norska flaggor som alla hade fått tillsammans med dom tre ljusstavarna.

Vann då rätt låt???

Nej!

Jag tycker fortfarande att Darin skulle vinna eller Ola eller Saade eller Pernilla eller......

Konstigt.....den enda låten som var en absolut renodlad, traditionell schlager kom sist!

Men hellre Präktiga Anna med karisma som en frysbox än att Tönt-Timoteij hade vunnit...

Vi hade iaf som vanligt superkul. Var hemma vid midnatt med boan runt halsen.

Nu ska jag titta på reprisen av spektaklet. Det är mycket man missar när man ser det live. Bl.a så hade vi ingen koll på övriga placeringar.
Det gick inte ens att rösta inne i Globen.

Ha en bra dag så hörs vi senare!

2 kommentarer:

  1. Undarar om jag också kan se typ en repris på nätet. Har ju som sagt missat varenda tävling i år.

    SvaraRadera
  2. du tar vel hand om det fine flagget vel:-).
    Super bra plasser dere hadde, nå vil jeg også på finalen i Globen neste år hehe

    SvaraRadera