18 juli 2010

84-årskalas med powernapinslag!


I dag har jag inte sovit alls lika bra som tidigare. Klockan 10.36 gav jag upp kampen mot en för-jävla-jobbig-och-ful fluga!
Han hade då terroriserat mej sedan 8.00. Jag provade att linda in mej likt en puppa med bara näsan fri, men då höll jag på att få ett värmeslag istället.
Ja, iaf jag for upp och öppnade dörren till sovrummet och sa åt den äckliga lilla flugskiten att "DRA".
Somnade väl om till sist för att vakna alldeles för tidigt 12.30.
Då låg grilloset som en tät Londondimma över nejden, maken grillade korv!
Ett för honom ganska välbekant beteendemönster i sommartider.
Jag valde istället lite kall filmjölk med kårn flejks.

Efter lunchen stack Erika och jag till El Giganten för inköp av ett USB minne.
Hittade ett på realisation (min mamma säger alltid realisation, inte rea)
för endast 99 pistoler.
Idag ska ta det med till arbetet för att jag vill så gärna ha lite fina bilder och en och annan filmsnutt från min bästa sykepleier Annes dator.
Hon var aktiv som 17 med sin kamera på min fest och har t.o.m lyckats filma en del.

Kan bli något att visa här senare, kanske inte till allas glädje! Haha.

Vi har nu precis kommit hem från ett litet kalas hos farfar. Det bjöds på kaffe och god tårta.
Att födelsedagsbarnet somnade lite då och då är tillåtet. Han fyllde ju ändå 84 år!

Nu vankas det middag, Emilie står i köket och gör grekisk sallad som ska intagas tillsammans med lite grillad fläskkarré.

Sen vila och jobb!




2 kommentarer: