5 juli 2010

Middagsgäster




När vi kom hem från vår härliga utflykt till Sigtuna så försvann småtomtarna likt en avlöning.
Emilie blev hämtad av Jogge för bad och mys på Smidö.
Erika cyklade till stationen och pendeltåget för att möta upp finaste Hanna för middag i stán.

Men som tur var behövde vi inte sitta ensamma och uttråkade länge.
Bästa vännerna Ingrid och Micke kom på besök. Alltid lika kul när dom kommer.
Ingrid firade sin första dag på semestern och var om möjligt mer uppåt än vanligt.

Dom inspekterade Gustavs nya frissa under lite fniss. Men tyckte självklart att han klädde i den nya moderna, avklädda looken.

Rolf var lite hungrig och bjöd semesterfirarna på en improviserad 2-rätters middag.
Det grillades chorizo och grillkorv. Till detta serverade han grillat korvbröd, två olika senapssorter, vanlig och stark! Ketchup, bostongurka och som inte det vore nog även rostad lök från lågbudgetmärket Eldorado!
Vilken succé!

Flickorna drack vatten??!!! Oj, vad vinhungrig jag var!!! Men jag ska ju fasen jobba......Ingrid ville dricka vatten...frivilligt.
Pojkarna drack öl, as usual.

Efter ett par, tre rediga korvar så var våra små magar mätta.
Nu väntade efterrätten på oss. Det blev kaffe och glass i stora lass.

Sen åkte gästerna mätta och belåtna hem och jag vilade i 23 sekunder. Kom ju på att jag inte bloggat flitigt idag men nu så har två inlägg publicerats och jag ska povvernappa 40 minuter innan jag åker till Pomona.

Ha en trevlig kväll mina vänner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar