22 juli 2010

Tröttmössa på!


Ett snabbt, kort inlägg innan sängen ropar.
Har haft en ganska behaglig natt med trötta pensionärer.
Vid 2.00-tiden fullkomligen öppnade sej himlen och det efterlängtade regnet kom då äntligen!

Blev en härlig, lättandad luft som mina luftrör gillar.

På morgonen så var det full fart vid Bro Hofs parkering. Säkert ett hundratal bilar var redan parkerade i fina långa rader. (Undrar om nr 272 finns där?)

Igår kväll när jag åkte till jobbet så var det endast 4 st husvagnar och 2 personbilar som var extra tidigt ute ifall det skulle bli trångt om plats.

Mitt emot IP-parkeringen så slog jag på en tvärnit med efterföljande rundpall! Där stod plötsligt allas vår egen Lasse Hellman och sålde picknick-påse för 70:- och paraply för 50:-.
Affärerna gick inget vidare, han hade inte sålt ett enda någe.
Som tur var hade jag åkt i från plånboken igår kväll annars så hade jag nog köpt mej lite picknick.

Han tyckte det hade varit bättre att dom fått stått i allén där alla besökare passerar men icke! Det gick inte för sej för arrangörerna!

Nu ska jag sova, länge.......

Godnatt mina vänner!


1 kommentar:

  1. Fy sjutton vad jag funderar på var alla bilar ska parkera? Är det åkrar och gärden runt banan som fått bli parkeringsplatser, eller? Vill gärna ha utförligt beskrivning tack.

    SvaraRadera