15 juli 2010

Allsång



Riktig pensionärsvarning!!

Tittade på reprisen av tisdagens Allsång på Skansen.
Jag skrålade, till maken stora förtjusning, med i favoriten Fritjof och Carmencita....
"Samborombon en liten by förutan gata, den ligger inte långt från Rio de la Plata......"

Jag gillar den Evert Taube-låten!
Den är så bra! Den där Evert var en duktig karl!

Sen när allas vår Kikki brände av Bra vibrationer så var man i gasen förstås. Det är ju en av mina paradlåtar på Singstar Schlager!
Där slår ingen mej! (jo, kanske någon enstaka)

Men!!! Märk väl...jag klappade inte takten med händerna, jag sjöng bara vackert!

Tror fasen jag ska satsa på musiken istället!

2 kommentarer:

  1. Kanske både ock?? Vore inte lite karaokee kul underhållning för de gamla??

    SvaraRadera
  2. jag satt också och skrålade med i fritjof medan johan tittade oförstående på mig! det var min favoritlåt på musiklektionerna i mellanstadiet!

    SvaraRadera