9 juli 2010

En mycket trevlig kväll





































































































När klockan var nästan 20.00 så packade jag ner dom tre goda ostarna och lite kex som var mitt bidrag till vinkvällen hos Marie.
Fanns ingen annan plastpåse än en från Apoteket i lådan. Är det ett tecken på att man har överskridit medelåldern med råge eller?!

Lille Rolf hade gaskat upp sej betydligt och var inte lika grining som tidigare. Han skjutsade mej till Brunna utan grus i maskineriet. Han tyckte även jag kunde ringa när vinet var slut och jag ville hem. Tack Söt!

Vi hade iaf en jättetrevlig sommarkväll med massor med gott att äta.
Vi åt räkor, rostat bröd, baguetter, aioli, en annan limeailoi, ost, kex, jordnötter, oliver, salami och en hel del gott vitt vin.
Allt smakade supergott. Och speciellt i ett sådant härligt sällskap.
Kul att träffa "gamla" jobbarkompisar som bryr sej.

Tack för en trevlig kväll Marie, Camilla, Nina, Pavlina, Sandra och Cathrine!

Vid 24.00 tiden så gick dom flesta hemåt. Alla har ju småbarn som vaknar i ottan. Detta problem har inte jag så Marie och jag satt kvar någon timme till och pratade.

Ringde Rolf 00.30, han var vaken och skulle komma och hämta sin lite lätt vinsalongsberusade hustru.

Nu så är det dags att nanna kudden. Tror jag får sova med en fot i golvet inatt. Det snurrar lite grann.......
Det är ett litet trix jag brukar utöva i båten när vi sover i den. Känns bättre liksom och man ramlar inte lika lätt ur sängen!
Hahahahahahaha!


Godnatt!

1 kommentar:

  1. Eller så får du ta ngt gammalt hopprep eller så och binda fast dig som säkerhetsbälte liksom, ha ha.

    SvaraRadera