14 juli 2010

Dagens Gustav


Så var denna dagen till ända. Värmen håller i sej men nu på kvällen har det känts lite svalare och behagligare.
Gustav fick ett tokryck för en stund sedan. Jag var ute och vattnade mina blommor och han studsade och skuttade runt på gräsmattan. Vi lekte "kasta innebandyboll" en lång stund. Det går till så att jag kastar och han skenar efter i 180, sen får jag gå och hämta och kasta igen åt andra hållet och igen och igen.
Sen håller vi på så tills jag ledsnar.
Detta är en utmärkt vardagsmotion för mej!

Han tog även en sväng upp i det trasiga trädet som numera saknar en gren. Ja, eller gren och gren det var typ halva trädet som gav upp.

Rolf har sågat ner det och fraktat bort spillrorna nu på kvällen. Gustav hade lite problem att ta sej ner igen eftersom han alltid hoppar ner på den borttagna delen.
Han jamade lite ynkligt och undrade nog hur han skulle göra.
Men till slut så fixade han det!
Han är ju en katt, som klarar det mesta!

Erika kom nyss hem från jobbet. Hon och jag har haft lite kvalitétstid här vid köksbordet medans hon åt lite överbliven Caesarsallad.

Hon jobbar i morgon och på fredag med. Vi tar oss nog en båttur imorgon med M/S Nari om det blir fortsatt varmt, soligt och framför allt ingen blåst.
Jag vägrar åka ut när det blåser, då blir jag rädd!

Mitt himla internet är inte på sitt bästa humör just nu. Måste använda det mobila nästan hela tiden.
Routern funkar felfritt bara på Emilies PC men inte på Erikas och mina Mac-apparater.
Konstigt! Det typ svajar, funkar ibland och ibland inte.
IRRITERANDE!
Någon som har ett tips???

Får väl ringa supporten i morgon.

Oj, nu är klockan 0.07, James Bond tid alltså!

Godnatt mina vänner!


1 kommentar:

  1. Ditt internet kanske inte gillar mac-apparater helt enkelt, ha ha. Nej då jag har inte den blekaste faktiskt.

    SvaraRadera