16 juli 2010

Frukostmackor!





Tänkte visa er mitt senaste påhitt!
Lite goda frukostmackor till familjen. Rena konstverken. Nackdelen är att man får kliva upp i ottan för att mackorna ska bli klara i tid.
Självklart så har jag fått solsting och skojar radikalt med er!
Hittade dom här fina bilderna på en annan blogg, jag snodde dom på direkten!

Idag så har det varit pust-och-stön-synfoni här i Pettssonska Palatset.
Lilla maken har ledsnat nu, han har ont, är uttråkad och något måste hända.

Därför stack jag till frissan och fick håret enfärgat. Idag tog vi en annan färg, hasselnöt. Passar utmärkt till en nöt som mej!
Hasselnöt är snäppet ljusare än min tidigare men eftersom barret har solblekts så mycket så tyckte frissan att man kunde testa en ljusare.
Huvudsaken är att mina gråa hår inte syns, do what you want! sa jag.

När jag kom hem så hade Emilie vaknat till liv och återvänt till föräldrahemmet. Hon ville också följa med att handla på Rotebro-Willyset och samtidigt heja på sin hårt arbetande lillasyster.

Sagt och gjort, vi packade in oss i bilen och for iväg.

Erika satt söt och fin i kassan och vinkade åt oss när vi åkte ner för rulltrappan.
Vi handlade en massa matnyttigt för framtida familjemiddagar och sen gick vi mot kassan.
Vi gick inte till Erikas kassa eftersom det är strängeligen förbjudet att gå till en kassör om man är släkt eller vän med vederbörande.
En liten Willysregel som är jättebra tycker jag.

Nu har jag varit till Torsten. Inte heller nu var han på plats. Jag vattnade alla uteblommor och sedan ställde jag ut mat och vatten till honom.
Han ligger säkert i någon buske och slappar.
Åker förbi innan jobbet också.

Nu står Legolas och gnäggar i köket. Han lagar en enkel liten middag åt oss. Blir grevad lux med potatis och hovmästarsås.

Snart jobb!
Jag jobbar bara med ordinarie personal inatt! Jippie! Iaf nästan......



1 kommentar:

  1. Du är det inte på tiden att sluta med det där tramset att färga håret. Gör som jag. Kör den naturliga looken och tänk vad mycket pengar du skulle spara. Jättefina mackor föressten.

    SvaraRadera