4 juli 2010

Marie och Jonas 75-årsfest


































































































Idag har maken skrattat klart!
Han vaknade med REDIG huvudvärk stackarn. Jag fnissade förtjust och tyckte det var kul att han för en gångs skull var bakis. Han blir aldrig det annars. Medans jag bara behöver lukta på ett glas vin så smäller värsta huvudvärken till och sitter som berg i tre dagar.
Men som vanligt hade lille maken en helt annan teori om varför han mådde som han gjorde idag.
Naturligtvis var det biverkningar av han starka värktabletter Tradolan som var orsaken till det hela!
Ja, eller hur???
Han sover fortfarande, har bara varit uppe ett varv här och stånkat.
Jag däremot tror hans kraftiga huvudvärk kan bero på att det kanske inte är så himla smart att dricka alkohol samtidigt som man äter stora mängder starka värktabletter.
Men det är min egen lilla teori det.

I övrigt så var det en mycket trevlig tillställning vi var på i Brunna.
Det bjöds först på en somrig, god välkomstbål med diverse frukter i. Lite tilltugg som oliver, nötter, krustader med skagenröra m.m gjorde så bålen slank ner lätt som en plätt och utan omvägar.
Sen grillades det fläskfilé och chorizo. Till detta fick vi en supergod potatisgratäng med sallad, oliver hembakat bröd med någon slags fetaostkräm.
Gott, gott, gott!

Till kaffet serverades kladdkaka med vispgrädde och rabarberpaj med vaniljsås.
Och så förstås lite avec i form av whiskey, Baileys och annat gott. Jag är ingen direkt diggare av sånt så jag avböjde vänligt men bestämt.

Nu har jag slängt in en massa bilder, jag tror ni kan klicka på dom så blir dom större. Gillar bilden där jag och finaste vovven Seffi tar ett kompiskort! Lille Rolf kom med på ett hörn.....

Tack snälla Marie och Jonas för en mycket trevlig kväll hos er!



2 kommentarer:

  1. Varför känner jag igen henne? Alltså hon som bär på hunden. Hon känns jätte bekant, men kan inte placera henne. Eller så har jag helt fel!
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Tror du har helt rätt i din teori om starka värktabletter och alkohol. Skulle även tro att det står att läsa om det på medisinförpackningarna, ha ha.

    SvaraRadera