19 juli 2010

Var är jag?

Nu har ni varit utom er av oro, kan jag tro?! Nähä. inte det. Jag har varit lite slö och slapp hela dagen inte orkat gjort någonting.
Men nu har jag gaskat upp mej. Roddade runt i köksregionen och lagade denna trevlig rätt. Ser iofs ut på bilden som någon haft en redig uppkastning efter en helkväll i glada vänners lag.
Min goda parmesanöverbakad lax med tagliatelle.
Maken som inte äter torr och tråkig lax åt stekt bacon, potatis och ägg istället.
Efter maten så busade Erika och jag lite. Vi sa att vi skulle till Torsten och utfodra både honom och blommorna....men vi åkte...................

.....hit istället!
Till Bålsta! Har hört talas om att deras mjukglass ska vara något att sätta tänderna i. Så vi unnade oss lite efterrätt medans maken dukade av och gjorde köksbänken skinande blank!
Bra jobbat My little Pony!


Men har ni sett en sån trevlig lite skapelse?


Kan bara hålla med Anne som rekommenderade detta glasställe. Det var magiskt, näst intill försvinnande gott!
Efter glassfrossan så åkte vi faktiskt till Torsten. Han blev glad att se oss. Vi gav han en påse Pussi kalkon, torrfoder, 2 kalkonskivor, vatten och lite godis.
Han är säkert uppe i tvåsiffrigt innan matte kommer hem!

Fick precis mess från sötnosarna . Dom satt på planet, Etiophian Airlines på väg mot Addis Abeba. Som tur var mellanlandar dom i Rom så dom hinner hoppa av där!
Skulle starta alldeles strax.
Nu ska jag yla med i allsången från Liseberg!




1 kommentar:

  1. Det där lät ju lite fuskigt att åka och köpa glass fast man säger att man ska göra annat. Tänk om Roffe också ville ha glass då?

    SvaraRadera