9 juli 2010

Effektiva Ewa Eller Ej!



Sen mina älskade småtomtar begett sej mot Skåne så bidde jag och Gustav mol allena.
Mol allena???? Hur gammal är jag egentligen, säger man så på 2010-talet?

Ja, skit samma iaf så var vi helt ensamma. Men tro nu inte att jag varit oeffektiv för det!
Jag har hunnit med massor, som jag förstår ni ivrigt väntar på att få veta!
  • Legat sked med Gustav i soffan och myst i ca en timme
  • Samtidigt som jag såg sista halvtimmen av den underbara filmen Tillsammans
  • Plockat jättefästingen Ann-Sofie på Gustavs vänstra kind. Den största jag sett, jag ryser fortfarande när jag tänker på den. Tänk er typ en grön ärta som har tuggat i sej massor med anabola steroider. Urrrrk!
  • Kalkat av kaffemaskinen. Precis när jag var klar med det så indikerade den "Rengöring". Den är som en smärre Tamagochi (minns ni dom?)
  • Städat undan skoberget i hallen, eller rättare sagt skyfflat in dom i garderoben
  • Letat efter reservnyckeln till bilen, kan vara bra att ha
  • Tvättat Erikas Willys-uniform
  • Påbörjat avfrostning av vinkylen. V i n k y l en..........Erika! (internt skämt)
  • Badat mina orkidéer
  • Ätit två Panodil och en skål mellanfil med kårrn flejks
  • Messat med Nina, Mia och Ingrid
När maken kom hem från stora staden var jag som en urlakad fisk. Hade ju banne mej knappt suttit på min lilla stjärt senaste timmarna.
Han var på ett ganska glatt humör.
Chefen var snäll idag och hade gett han både en trevlig löneförhöjning, typ 5 ggr mer än jag fick i går.
Sen skulle han få lite lättare arbetsuppgifter, typ lite ledarroll inte så mycket hårt snickararbete och firmabil.
Firmabilen hade han redan i våras, inte mycket att hurra för. Men i alla fall, en Renault Kangoo från tidigt 90-tal. Den rullar och bensinen är for free.

Allt för att dom gärna vill ha honom tillbaka när sjukskrivningen är slut. Det tycker jag låter som en utmärkt idé.
Bra BLT och heja chefen Olle!

Eftersom jag var som en urkramad disktrasa och hungrig föreslog jag att vi senare skulle åka och äta caesarsallad respektive räkmacka på Åbergs.
Så nu har vi gjort det. Gott som attan....prova det!
Billigt också. 190 pistoler för mat och en starköl till stortrollet!
Maken som ofta måste ha någon liten synpunkt tyckte idag att brödet var liiiiite välgräddat och det var svårt skära sej igenom mackan med kniv.
En liten parantes bara!

Oj, vad jag skriver långa inlägg........

Heppa!


1 kommentar:

  1. Oj Oj Oj vad du jobbar och står i. Är du inte ledig idag?? Det låter väl bra att Roffe kan gå tillbaka till jobbet när sjukskrivningen är slut.

    SvaraRadera