23 juli 2010

Bro Hof del 2










































Åsa och Sventa långt borta på andra sidan jordklotet funderade över var alla golfentusiaster skulle parkera när dom besöker den stora golftävlingen i lilla Bro.
Jag har idag efter sovningen ägnat mej åt lite kvalificerat span med inslag av fotostopp.
Tog bilen till centrum eftersom jag skulle handla lite. Fortsatte sedan upp mot Bro Hof, eller som det för oss gamla Brobor alltid kommer att heta...Bro Gård.

Vid Bro Kyrka tog det tvärstopp! 2 st uniformerade inhyrda vakter stod mitt i vägen och frågade var jag skulle.
Jag ska till kyrkogården svarade jag, får man det eller????
Självklart! Svarade dom trevliga pojkarna, vi är ju bara inhyrda vakter.
Inte så bara , sa jag och log mitt allra finaste leende.
Tror dom smälte direkt för dom önskade mej en trevlig kväll........

Parkerade på kyrkogårdsparkeringen tog min kamera och smög omkring i bland döingar och andra gamla torra buskar.

Tog lite kort så ni fattar, jag står alltså med ryggen mot kyrkan och tokklickar ner mot typ IP kan man säga.
Den blåa bussen är en s.k shuttlebus som tar gästerna mellan parkeringen och golfbanan. Går även röda shuttlebussar från Bro pendeltågsstation också.
Fint ordnat, onödigt att gå för många steg.

Den var inte fullt på parkeringen när jag var där. Beror nog på att klockan nästan var 18.00 och dagens tävling var nog så gott som avklarad.

Har nog gått bättre med Hellmans försäljning idag. Åkte nämligen förbi en skylt där det stod "SLUTSÅLT" på.







2 kommentarer:

  1. Tack snälla snälla Ewa för utförligt repotage. Visste ju att man alltid kan lita på dig. Nu håller vi span efter MS Narin i morgon.

    SvaraRadera
  2. Hahaha....Cissi kollade med Hellman varf picnic påsarna var slut redan 13.00? Vad skulle vi nu äta till lunch undrade vi? Svaret blev att de bluffat lite med skyltarna, för golf människor verkar inte vara intresserade av pic nic! =/

    SvaraRadera