30 juli 2010

Regn i massor!




























































































Då så var man hemkommen från en härlig heldag med mina två bästa vänner.
Kan säga så här med facit i handen att vi valde fel dag....typ! Herregud, vad det har regnat i dag!
Ingrid hade läst på aftonbladet.se att kl. 14.00 skulle solen komma tillbaka till Stockholm.
För säkerhetsskull så tog jag då med mej solbrillorna. Jag behövde aldrig använda dom. Däremot var jag tvungen att köpa mej ett billighetsparaply på Gubb-dagiset Claes Olsson i Sickla.
Det fullkomligt vräkte ner, hela dagen!
Till slut så skratta vi bara och lät oss bli så där härligt dyngsura.

Vi började med att åka pendeltåget mot stán kl. 12.45. Fortsatte med tunnelbana mot.....hrmmmm kanske Slussen och sen en buss...hrmmmm kanske 403 mot Hästhagen.
(Kommer inte ihåg, hängde liksom bara med)
Första stopp var Sickla STORA inomhuscentrum (bild 1)
Där kollade vi lite i affärer och sedan fikade vi på ett Espressohouse. Jag slog till direkt på en hallonpaj med vaniljsås och sen förstås en sån där latte! (bild 2).

Efter den mastodonta fikapausen gick vi i lite mer affärer. På bild 3 provligger damerna en skön koja för typ stora hundar eller kanske vanliga människor. Kostade endast 29900:-.
En sån vill jag ha till nästa sommar, Gustav skulle älska den!

Jocke blev jätteglad när vi genomdränkta damer kom på besök. Hans lägenhet var liten, 22 kvadrat men ändå mycket fin, Och i ett mycket faschionabelt område, Hammarby Sjöstad.

Nu vart vi plötsligt mycket vinhungriga. Ett glas rosé i regnet gjorde susen. Och sedan den finfina gratisfärjan över till.......hrmmmmmm Söder typ?!!

Här tilltog regnet i styrka. Vi var nästa ensamma genom vår vandring på Söders höjder. Stannade till på Östgötagatan och gick FEM trappor upp till Chrisse och Sofi.
Dom bor i ett "hål i väggen" men ändå på ca 30 kvadrat alltså betydligt större än Jockes.
(bild 7).

Vi hade tänkt att äta på den thailändska restaurangen Koh Phangan på Skånegatan.
Där funkar det så att det alltid är kö och vår väntetid för ett bord för tre dränkta katter var cirka 45 minuter.
Vi hängde i baren. Ingrid drack en liten Singha och jag och Bitte varsin Thai Passion. En utav oss valde den alkoholfria varianten. Vem det var kan ni nog lista ut!

Gott som attan och väldigt lättdrucken var den i alla fall. (bild 9)

När vi väntat i ca 1 timme och hunger tilltog i styrka så ropades det äntligen "Dahl 3 personer" i högtalarna.

Vi satt som i ett litet bås på en strand i Thailand ett fejkat åskväder som slog ut strömmen för en stund ingick också i priset.
Häftigt!
Maten kom snabbt och personalen var trevlig. Bitte och jag åt Pat Thai Gai och Ingrid Nua Pat Kratiam.
Kolla in bilderna på maten! Satan i gatan var gott det var. Väl värt 1 timmes väntan.

Vi sköljde ner det hela med lite vin och vatten.

Efterrätt var vi också tvungna att få plats med. Jag åt en supergod Banana split och flickorna Banana Pancake.

Mätta som troll betalade Ingrid kalaset. Tack Ingrid! Haha, skoja pengar kommer till dej snarast! Lovar.....

När vi kom ut från restaurangen hade det slutat regna, äntligen!
Nu frös jag och var trött. Vi gick mot Södra station och tog pendeln hem till förorten igen.

Hemma kl. 22.30 möttes av en jamande kisse vid brevlådan. Han undrade nog om jag hade rymt eftersom jag varit borta hela dagen.

Tack mina söta vänner för en härlig dag trots pissväder! Vi kan väl göra om det en annan dag när det inte regnar.
Allting blir så mycket enklare när det inte regnar konstant.

Nu är jag trött som attan.....







1 kommentar:

  1. Trots spöregn så verkar ni ju ha hållit humöret uppe. Men efter att ha läst aftonbladet nu på kvällen så verkar det ju tur att ni gjorde en dagsutflykt och inte en kvällsutflykt till stan.

    SvaraRadera