5 juli 2010

Familjeutflykt

På förmiddagen idag så var det lite halvrackligt väder, något svalare men mycket behagligt.
Lille Rolf frågade från soffan om vi inte skulle åka till Sigtuna och fika.
Javisst, svarade jag och våra gemensamma rara småtomtar.
Vi packade in oss i min/Emilies Kompis med fungerande AC och for iväg.
Emilie är en exellent driver!

Vem gifte sej här 9 december 1989??
Ja, det tål att tänka på....århundradets bröllop i lågbudgetklassen.
Ingen jäkel visste om det, knappt vi själva faktiskt!!

Världens finaste Erika i väntan på kaffet och räkmackan på Tant Brun.

Jag valde äppelpaj mej vaniljsås. Det gäller att kolhydratladda inför minigolfspelet som tar vid inom kort!


Hela La Familia i skuggan under trädet. Nu är vi fulladdade med nyttiga vitaminer och mineraler........mot golfbanan!


Småtomtarna väntar på sin tur!

Oj, jag fick ta en bild på sötaste Rolf och Erika. Undrar om jag fick visa den här???

Protokollförare och vinnare av den interna golfkampen. Emilie fullkomligen briljerade och storspelade på varje hål!
Undertecknad slutade som god tvåa efter diverse vurpor och snedslag på en del banor.

Eller var det det här rådhuset vi gifte oss i???

Efter tävlingen var vi utmattade, törstiga och glassugna. Utom Rolf som var korvsugen!
Vi gick till Hamncaféet Våfflan och mamma bjöd på glass.
Nu hade vädret helt plötsligt blivit varmare, inte ett moln på himlen och stekhett.

Tack min söta familj för en trevlig dag i Sipptuna!

(Emilie sa Sipptuna när hon var liten!)




1 kommentar:

  1. Att du var en sån baddare på minigolf. Det måste vara alla somrar i husvagnen på Öland som satt sina spår?

    SvaraRadera