4 juli 2010

Mat och vin idag med!


Herregud man kan tro att jag har semester!
Men icke! En hel månad kvar innan undertecknad kliver på en hela tre veckor lång ledighet! Whooohooooo!
Men det är söndag och en god grillmiddag stod på menyn.
Fick massor av goda viner av snälla vänner på min födelsedag.
Synd om dom skulle bli gamla och dåliga.
Jag frågade Emilie: "Ska vi inte ta oss lite rosévin till maten?"
Hon svarade innan jag hunnit format frågetecknet i min mun!
Ja, absolut! Med den damen behöver man knappast fråga två gånger.
Denna flaska dracks väldigt lätt och ledigt av oss två. Kommer inte ihåg vem jag fick den av men tack, tack, Gott var det och lite salongsberusad blev jag.


Grillad flintsteak med mycket goda små fyllda champinjoner, potatissallad, grekisk sallad och ett egetgjort kryddsmör a´la Emilie.
En. liten fin bit grillad baguette till var mycket gott.
Asså jag skriver väldigt mycket stavfel nu.....haha skrev frillad istället för grillad!!

Här en vacker bild av min tallrik och ett trevligt glas rosé.

Till efterrrätt blev det svenska köttbullar.....nej jordgubbar och Sia´s vaniljglass!
Och så lite gott svenskt kaffe på grisfesten.


Emilie blev tvärmätt och la sej ner för att typ sträcka ut.....hihihohohihihahahahahihiih!


Maken ville som tur var inte vara med och dela på vår vinflaska. Han mår fortfarande dåligt den lilla parveln.
Klena karlar som inte pallar en frostnatt!!!!



1 kommentar:

  1. Stavfelen är ok för jag antar att du bloggade efter mat och dryck? ha ha.

    SvaraRadera