12 juli 2010

Hett som satan!

Eftermiddagen har ägnats åt att försöka andas i hettan. Vi hade 35 grader på utetermometern vid 17-tiden. Gustav är helt slut. beter sej lite halvmysko. Ligger som en disktrasa pladask på golvet.
Jamar och vill bli buren.
Kom på en genial idé. Jag blötte ett badlakan och la ut på stengolvet i hallen.
Han la sej tillrätta direkt, tyckte säkert det var svalkande.
Tottolajnen Rolf har också vilat. Han sov i soffan ett par timmar med golvfläkten Hugin på högsta speed.
I morgon ska det bli lika varmt! Härligt, jag gillar det. Men tycker synd om mina boende inatt som ligger i sina sängar med både duntäcken och filtar. Jag plockar av dom direkt men då låter det "Jag fryser".....?

Ett stackars ensam och ledset rådjur kom på besök. Han flämtade med öppen mun och andades häftigt. Han har varit här flera gånger idag. Hoppas han ser mina stora baljor med vatten på baksidan. Där kan han dricka. Varsågod Bambi!

Nu ska jag bjuda maken på glass. Glass är fett och det behöver han så hästmedicinen hjälper på bästa sätt.
Och nej Åsa, det är alldeles på sant allting!

1 kommentar:

  1. Oj då varmare än ni redan har. Nu får ni verkligen betalt för kylan i vintras. Hur i allsindar och vem rekommenderar ett veterinärbesök till en människa?? Har aldrig hört talas om det förut. Men jag hoppas det hjälper.

    SvaraRadera