20 juli 2010

Godnatt alla glada!





Återfick lite av min borttappade energi nyss!
Lite jordgubbar och vaniljglass gjorde susen samt halvslött tittande på Allsång på Skansen. Var väl inte mina förstahandsval som artister som var med ikväll, men det gick att titta på.

Sen började ju Morden i Midsomer och då lättade jag ankar från soffan. Jag började leka med min digitala fotoram jag fick av maken i julklapp för ett antal år sen.
Fixade med bilder, la över på min nyinköpta Usb-sticka, gjorde en ändring från widescreen till normala bilder och vips så hade jag mina favoritbilder vackert på fotoramen.
95 % av bilder på favoritobjektet Gustav men resten av bilderna var på mina andra favoriter.

I morgon ska vi på familjeutflykt till stora staden.Erika ska lämna tillbaka en bok åt Emilie på ett bibliotek någonstans på Medborgarplatsen.

Eller som hon förklarade för Erika "Ett jättestort, blått hus"
Okej, Emilie i Stockholm är husen jättestora och en del är faktiskt blåa. Bara vi inte går fel och hamnar på Konserthuset istället.
Det är väl både jättestort OCH blått??

Sen blir det planerat lunchstopp på ett grekiskt fastfood-ställe.
Typ som en korvmoj. Jag ska äta gyros!

Bäst att sova nu, lille Rolf tillika reseledaren för morgondagens dravel tyckte vi skulle åka 9.30!

Men Erika och jag tyckte 10.30 lät mycket bättre......vi vann!

1 kommentar:

  1. Vad är det jag hör?? Lämnar du soffan då Moredn från Midsomer börjar. Herregud Ewa. Det är ju då man ska landa i den och sitta som klistrad framför TV´n.

    SvaraRadera