26 juli 2010

Roat maken!


När lilla maken vaknat upp från sin förmiddagslur (han är som en bebis! Förmiddagssömn, eftermiddagssömn och mat däremellan!) så var det första han sa citat:
"Vad ska vi göra? Jag blir galen att bara sitta här och glo!" slut citat.
Vi satte oss i bilen och for iväg på en improviserad, spontan utflykt där slutdestinationen fortfarande var ett oskrivet blad.
Vi hamnade först i Bålsta, där vi köpte kattmat till Gustav hos veterinären. Inte Rolfs veterinär utan en annan veterinär. Dom har typ varsin! Jag har ingen och behöver inte någon heller!
Eller är det kanske det jag behöver?? En veterinär?
Vi åkte vidare och parkerade bakom det här huset! Kan ni gissa vad det är för hus?
Kan inte mina rara kompisar från Enköping detta så är det skandal!!!



Rätt gissat! Hamnmagasinet i Sveriges närmaste stad.
Trevligt ställe.


Ja, jag vet.....vi skulle ju inte göra några större utsvävningar! Men lunchen var god och det var faktiskt ganska billigt! Kaffe ingick i priset.
Eftersom vi lyckades med konststycket att komma precis samtidigt när en busslast med jäkligt hungriga pensionärer kom. Så var vi tvungna att sitta utomhus och äta vår goda lunch. Vi fick torka av bord och stolar med servetter och sen sitta och huttra i den 15-gradiga sommarvärmen.
Pensionärerna??? Ja, dom satt torrskodda inomhus och smaskade i sej kanelbullar så löständerna skallrade!


Jag passade på att gå på toaletten innan det vankades det sedvanliga "glo-på-båtar-med-Rolf" som jag alltid tycker är så himlans kul.
Hur tänkte dom här egentligen? Har man tvillingar, lägger man dom då typ på hög eller?


Vi hittade en loppis också i hamnområdet. Ett salig röra av en massa skit. Jag ville inte ha något faktiskt!


Så då åkte vi vidare till Grillby. Där har dom också en lada med ännu mera skit men också en del fina saker. Men NEJ jag har köpstopp. Så det blev att titta och klämma lite på sakerna istället.


Den här sängen skulle jag iofs kunna tänka mej. Men tyvärr är det en barnsäng och jag är en vuxen kvinna så där sparade jag 2500:-


En gungstol till maken kanske? Nej, den var alldeles för modernt målad och var i allsin dar ska vi ha den någonstans??

Men den här däremot! Rolf väntar ivrigt på barnbarn, men det ser ut som vi får vänta länge. Kanske vore något att köra Gustav i?
Det var i alla fall en mycket fin, gammal barnvagn med lädersufflett!
Släng er i väggen ni med era moderna vagnar!

Nu är vi hemma efter en dag på rull. Gustav blev glad att se oss och nu är det snart dax att sätta igång med middagen Idag blir det takkås......eller stavas det tacos????



1 kommentar:

  1. Ha Ha det var det konstigaste skötbord jag ngn sin sett. Kan ju inte vara möjligt att det är så att man ska byta på 2 ungar samtidigt.

    SvaraRadera