26 juli 2010

Äntligen arbete!


Japp!
Så var det äntligen en ny vecka och en ny härlig måndag!
I natt har jag sovit bra. Vaknade klockan 5.40 av mitt alarm. Hade för säkerhets skull ställt alarmet för att kolla om Erika hade klivit upp. Hon skulle idag börja 8.00 och skulle med bussen redan vid 06.30.
Hon har aldrig försovit sej, vad jag vet!
Men i morse var hon trött, stackaren.

Jag somnade raskt om. Gustav valde att gå ifrån min säng till att gå ut och morgonpinka.
Blev plötsligt gott om plats för mina frusna ben och jag sov ett par timmar till.

Hann precis kliva ur duschen när maken kom hem från veterinären. Redan??
Han var trött och somnade per omgående i schäslongen. Kul kille!!

Idag vet jag inte var det blir för något skojigt. Tror det inte står ett dugg på programmet.
Ska göra rent kaffemaskinen nu.
Sen blir det väl det roliga betala räkningar. Dom här månaderna blir det extra spännande.
Rolf fick sin sjukersättning från försäkringskassan idag. Å, det kan jag säga.....fy fasen vad det kostar att vara sjukskriven!
80 %, man tackar, ca 7000:- rent i månaden MINDRE i plånboken!

Det blir att få leva snålt. Inga utsvävningar så långt ögat kan nå!

Nu har jag gnällt klart.

Fika strax, när maskinen är redo!

1 kommentar:

  1. Det gör du rätt i som tar det lugnt precis hela dagen. Såna dagar behöver man ofta.

    SvaraRadera