27 juli 2010

Varmt igen


Vad var det jag sa?!
Jo, att jag skulle sov till 13.30. Haha, jag vaknade, tittade på klockan och den visade......padam (tänk er en trumvirvel här).....13.36!

Började min vakna eftermiddags tid med att hälsa på kissen som kom galopperande mot mej. Han vart iaf glad att se mej.

Maken blev kanske det till en början glad att sej. Men sen så föreslog mycket lugnt och försiktigt att han var tvungen att ringa till Försäkringskassan och kolla hur dom egentligen har räknat ut hans sjukersättning.
Kan ju inte vara rimligt att man ska förlora så mycket som 7-8000:- kronor rent per månad.
Han var inte ett dugg intresserad av mitt förslag att kontakta citat "jönsarna på Försäkringskassan"

Utan drog den sedvanliga lösningen, vi får sälja, flytta, sälja bilar, dra in på något!
Lilla gubben, du fattar ingenting!
Det är liksom inte så att vi hänger på ruinens brant direkt. Men jag tycker att man ska ha rätt till rätt ersättning. Har FK gjort fel så ska man väl inte för bövelen bara svälja det, eller har jag fel nu igen?

Jag sökte lite information på F-kassan hemsida och jag blev mäkta förvånad när jag hittade att det förstås finns ett s.k inkomsttak för sjukpenninggrunnande inkomst.
Så klart som på allt annat.
Då så, då var det problemet löst. Man får alltså inte tjäna mer en ett visst belopp, för då räknas det inte!
Jävla idioti!

Så nu är jag sur!

Men nu är jag glad! Det svänger snabbt i speedway.

Erika och jag har fikat och vi har kammat kissen fri från små elaka gröna taggar han hade i pälsen.
I dag hade Gustav tydligen det väldigt tråkigt. Han hade lyckats öppna sin godislåda och ätit upp allt godis.

Duktig kille. Bra karl reder sig själv!

Ska snart åka till Kungsängen och kolla till Lottas tre katter. Jag är kattvakt tills på torsdag eftersom hon är på en liten tripp till Kalmar.




1 kommentar:

  1. Ja du den där försäkringskassan är inte kul att ha att göra med. Men vi har i alla fall en försäkringskassa till skillnad mot det landet där jag bor nu där folk varken har råd att gå till läkare eller sjukskriva sig. Tror inte ens det ordet finns här.

    SvaraRadera