11 juli 2010

Böljan den blå!


Vi flydde land maken och jag idag. Värmerekord i Sverige, varmast i Europa.
Det fläktade nada hemmavid men väl ute på Mälaren så fläktade det skönt. Men fortfarande för jäkla varmt, men dock härligt. Här gnäller vi inte!
Tänk på vintern vi hade!
Vi letade skugga på sjön. Hittade ingen, men vi la oss där det blåste lite. Utanför Skoggarn kastade jag, matrosen för dagen iklädd Hammarby-solhatt i ankaret.
Årets första dopp gick av stapeln och det var riktigt skönt. Trots att jag är en badkruka så kändes dom 23 graderna varmt.
Lille Rolf tyckte dock det var lite i kallaste laget och for upp meddetsamma. Men jag, jag simmade både medsols och motsols runt båten tills ögonen gick i kors.
Båten är 10 meter, jag simmade runt den=20 meter, jag simmade 3 varv = 60 meter!
Bra motionssim tycker jag.


Maken hade fixat lunch!
Kan tyckas i torftigaste slaget men vi var inte direkt hungriga. En yoghurt och en baguette av sorten fullkorn (bra för tröga magar).
Vi kokade kaffe i båten och slogs med 27000 bromsar.
Rolf som är väldigt påläst om just bromsar (och allting annat förresten) berättade att bromsen tar en bit av huden varje gång den biter. Inte som getingen eller myggan som bara sticks.
Därför idag kan jag lätt meddela att jag har gått ner iaf ett halv kilo.
Så många bromsbett har jag fått, dom har helt enkelt bitit mej sönder och samman. Det fattas hud på undertecknad......massor!
Det uppstod t.o.m blodvite av vissa stygga bett!

Här sitter min käre maken och funderar på om han ska besöka taxfreebutiken eller ta en tur till baren.
Jag själv upptäckte att shuffleborden på övre däck var stängt för renovering på just denna båttur.



Här är vi inne i den s.k Arabviken. Här bor en utav världens rikaste oljeschejkar.
En pyjamasklädd herre från Kuwait. Bäst att inte åka in för långt, vakterna på strandkanten hytter mot oss om vi kommer för nära.
Ni skulle se båten hans! Typ en finlandsfärja ligger förtöjd längre in i viken.
Landningsplats för helikopter har han också.

Vi åkte hemåt vid 16.30 tiden, då hade Gustav varit inne själv så länge.
Han blev jätteglad när vi kom hem. Och genast så fick han tippa resultatet i finalmatchen i kväll.
Men jag håller med del Lindah, jag tror han har missuppfattat. Gustav tippar vem som kommer förlora!


1 kommentar:

  1. Jag tror att Roffe gick till baren och att du följde efter honom efter att ha först gått en runda i taxfreebutiken??? Men hallå!!23 grader är i varmaste laget tycker jag. Ska ju för sjutton svalka när man badar.

    SvaraRadera