6 juli 2010

Dagens Gustav?? Näe, andra kissar!





























Idag och i morgon är jag kattvakt till dom här små ulltussarna. Det är Rolfs syster Lotta som har tre katter: Herman Bergman, Simba och Mozart. Mozart ville inte vara med på bild.
Nu har vi varit där och utfodrat, städat kattlådan och fyllt på vatten i den avancerade elektriska vattenautomaten.
Lotta hade snällt lagt fram bruksanvisningen som var på många fina språk men ej svenska.
Men det var inte så krånglig, en smart liten manick som gör att katterna alltid har rent vatten.
Dock behöver jag inte införskaffa en sådan till Gustav eftersom han dricker när, var och hur han vill. Oftast direkt ur kökskranen.

I morgon bitti när jag åker hem från jobbet tar jag vägen runt Kungsängen för att göra samma procedur igen.
Nu ska Erika och jag ha kvalitetstid med kaffe och dopp.
Sen back to wörk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar