12 juli 2010

Hästmedicin!




Nu har maken kommit hem. Han var så nöjd, bar ett grön betsel och hade manen flätad.

Haha, skoja bara.
Besöket hos veterinären gick bra Han fick ett läbbigt pulver han ska äta 3 gånger per dag i 10 dagar. Se bild!
Där är bild på häst, hund och katt........men ingen människa!
På doseringsanvisningen på burkens baksida står att läsa:

Hästar: Första 10 dagarna 40 gram/dag
Ponny: 30 gram /dag
Hundar mindre än 10 kg: 1 gram/dag
Hundens dosering baseras på vikt.

Rolf väger 90 pannor, räknas han som ponny eller väldans stor hund då?

Han ska iaf äta 3 stora teskedar/dag, ingen träning på 10 dagar, vila, äta mycket protein och fet mat, inte äta potatis, grönsaker, ris, pasta och bröd. Allt under 1o magiska dagar.
I morgon kommer på posten ett specialutformat magnetiskt knäskydd till pållen!

Spännande! Bara han inte vill ha hö också, jag är ju satans allergisk mot hö!

Vi var en tur till banken för att växla in alla mynt jag fick i födelsedagspresent. Blev jackpot i maskineriet. Slog tvärstopp meddetsamma. 3753:- blev det, rätt in på resekontot!

Rolf bjöd på lunch på Golden Cave efteråt. Men där drog vi nitlott! Inte nog med att maten smakade sisådär. (Märk väl, jag är en sån som aldrig gnäller över mat!) men min kycklingsallad bestod av:
Tallriken full med isbergssallad
1 tomatklyfta
1 gurkbit
1 tunn strimla paprika
Lite rödlök
Torr, hård kyckling i bitar

That´s it!

Jag tog tallriken och gick in till salladsbuffén där jag modifierade om den. La på oliver, majs, morötter m.m och rippla lite dressing över.

Då blev den bättre!

Sen råkade man ju få syn på personalchefen i pisskommunen också. Han satt vid bordet bredvid vilket gjorde att jag vägrade sitta där så vi flyttade låååångt ifrån härket!
Precis två år sen vi var på ett möte med honom och AS. Han lyssnade inte ett dugg på oss utan tog AS parti till 300 %: Hur det gick med det är historia nu, men upprörd blev jag.

Hade faktiskt lust att gå fram och säga: Haha, vad fel du hade och haha vad rätt vi hade!

Efter den omvälvande lunchen så for vi till Coop. Att handla middagsmat för veckan och utesluta
kolhydrater och grönsaker var inte det lättaste.

Nu vilar vi lite tycker jag, är ju ändå arbetsnatt för mej senare i afton.


1 kommentar:

  1. Hmm vad är det där för konstigt som Rolf ska göra? Har det med läkningen av knät att göra, eller skojar du?? Svårt att bara äta protein och fett i 10 dagar.

    SvaraRadera