14 juli 2010

Trädhaveri.....!




























Hej på er!

Sovit som ett litet torrt blöjbarn i fosterställning till klockan 12.30.
Då hörde jag bekanta ljud ifrån köksregionen. Mitt äldsta småtroll, Emilie var i full färd med att styra runt en lite enkel frukost åt sej själv.
Rostbröd, Bregott, Herrgårdsost och Oboy, laptop stod framdukat.
Var liksom bara att slå sej ner och njuta av den generösa buffén.

Precis innan jag skulle lägga mej i morse så hör jag världens brak från Pettssonska Palatset oerhört välordnade och perfekta trädgård.
Det var vårt enda träd/bautabuske som helt plötsligt gav upp.
Gick tvärtav en jättegren.
Gustav blev jätterädd men jag for ut i nästan bara mässingen och fotograferade förstås.

Kan ju inte låta er gå miste om en sån stor och intressant händelse.
Snart har vi inga buskar och träd kvar alls på tomten.
Skövlar vi inte själva för att få plats med partytält så skövlar dom sej själva så att säga.
Men vi har bestämt min galopperande make och jag att det får se ut så här i år.
Så fixar vi till det nästa vår, eller nästnästa, eller om tre år eller!!?

Nu ska jag strax påbörja middagen. Idag blir det en favorit i repris, nämligen Caesarsallad.



1 kommentar:

  1. Herregud vilken dramatik. Tur att inte mer gick av och att det ramlade på huset.

    SvaraRadera