22 februari 2011

Lugn eftermiddag

Har verkligen inte gjort många knop idag.
Min vän Jessica kom på ett snabbt fikabesök, lite för snabbt tycker jag. Men hon skulle hämta Manya på förskolan vid 15.00.
Vi hann i alla fall fika, äta semlor titta på lite bilder i datorn.

När Jessica åkt så fick jag ett litet städryck. Som tur var gick det över lika snabbt som det kom.
Men jag hann flytta lite ljuslyktor, bytte plats på två ljusstakar, flyttade den digitala fotoramen till byrån och en snabb dammsugning i hallen.
Sen var det över!
Känner mej nöjd. Man får vara glad för det lilla.
Just ja, jag duschade lite blommor också!

Maken kom hem från läkarbesöket hos Doktor Tjosan, förlåt Hosan hette han visst.
Han var lättad, allting såg mycket bra ut. Precis som det ska vara. Hosan hittade inga löst flygande oidentifierade föremål i knät som dom misstänkte först.
Hosan tyckte att däremot att han skulle vara försiktig med tunga lyft.
Skönt att allt var bra. Jag såg framför mej ytterligare en operation med lång sjukskrivning och grinig karl, men så blev det alltså inte!

Känner mej inte helt hundra idag. Tycker hjärtat rusar och jag har fortfarande en konstig huvudvärk.
Tror det kan vara dom små, blå pillerna jag började äta igår. Dom som den mycket trötta doktorn skrev ut för min svåra allergi.
Går det inte över får jag väl sluta med dom innan jag knappt har hunnit börja.


1 kommentar:

  1. Vad bra att Roffes knä verkar vara ok. Du!! Man ska vara försiktig med små piller vet du väl???

    SvaraRadera