20 februari 2011

Mia 40 år



Världens bästa Mia fyllde ofattbara 40 år i veckan. I går ställde hon till med kalas.
Från sina arbetskamrater fick hon ovanstående blomma och penningpung fylld med guldtior.
Jag drabbades tidigare i veckan plötsligt av en otrolig kreativitet och pysslade i hop till denna skinnpung och en liten dikt med diverse nödvändiga nödrim.
Anna hade gjort den fina blomsterskapelsen och Nina ett mycket fint kort som jag tydligen missade att ta kort på.





Här är gänget som inte ville missa Mias partaj. Ni ser själva..... bara glada miner och klackarna i taket!
Vi blev bjudna på en välsmakande, god chili corn carne, sallad, bröd och dryck. Kaffe och tårta. Jag gick lös på glass, maräng och chokladsås som säkert var tänkt till barnen. Men Mia sa att även 50-plussare fick göra sej en marängsviss! Tur att det inte var någon åldersgräns.
Marängsviss!! Finns det något godare?



Den här underbara varelsen heter Ralf och är nytillskottet i familjen Jansson-Bergman.
Av honom kunde jag inte få nog....så fin! Tror han är runt 12 veckor, kommer inte ihåg vad Mia sa.

Strax före 20.00 tackade vi för oss, ja i alla fall dom som skulle arbeta.
Resten var kvar och fortsatte firandet, och hur länge dom var kvar har jag ingen aning om!

Tack Mia för en supertrevlig kväll. Ha ett underbart sportlov i Skåne nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar