23 februari 2011

Less nu

Nu är det inte roligt längre!
Hur länge ska man behöva frysa egentligen?

Gick och la mej tidigt igår, redan 00.15. Sovit som en stock hela natten. Blev väckt av en kärlekstörstande kisse klockan 05.00.
Kändes kallt på golvet slog en snabb flukt på termometern. 24,8 grader ute och 16,9 grader inne!
Mmmmm, man tackar bara att krypa ner igen och dra något gammalt över sej. Bl.a två gamla dunfejktäcken (kan inte ha dun pga min allergi)
Gustav var inte riktigt inne på samma linje, han skulle ut och morgonpinka. Men tog ett kliv bakåt av chock när jag öppnade dörren.
Valde som den kloka katt han är min plan istället och la sej med mej igen och sov vidare ett par timmar.

Vad händer idag då? Inget upphetsande tror jag. Har fullt upp att hålla värmen och hoppa hopprep härinne.
Tror jag ska ta mej en tur till Coop. Vi ska nämligen har Schlagermiddag och mys på lördag.
Emilie kommer hem och det vankas förstås tre-rätters med tillhörande rusdrycker.
Har ett gammalt rödvin jag köpte i Italien -08 som ska vara något utöver det vanliga. En prisvinnare av finfin årgång. Dyr var den också.....
Har sparat flaskan länge för att invänta rätt tillfälle och nu....nu känner jag att det är rätt tillfälle!
Delfinal 4 från Malmö och familjen samlad! Perfekt, vi korkar upp!

Till detta finfina vin krävs finfint kött och det är inte något som växer på träd i denna lilla håla med tre knappt fungerande livsmedelsaffärer.
Willys kött.......nja och Icas.....nej.......Matöppet....ingen aning, handlar aldrig där.
Blir Coop då och jakten på det goda köttet är i full gång!
Sicket I-landsproblem tycker ni nu säkert......mmmm, kanske.

Blir Rolfs berömda räkröra (Malin...RÄKORNA!) till förrätt, kött med potatisgratäng och kantarellsås till varmrätt och Emilies chokladmousse till dessert.
Slinker säkert ner lite ostkrokar lagom till resultatet i Mello också.

Annars så blir det inte roligare än så här. I kväll väntar två nätters jobb på mitt arbete där jag trivs som fisken i vattnet.

Nu dragläge mot Kungsängen....peace out!

1 kommentar:

  1. Har de inte bra kött på ICA i Bålsta då??? Malin trodde faktiskt att räkorna skulle komma idag.

    SvaraRadera