4 februari 2011

Nattåg till Bombay för vissa nattsudd för andra!


I natt hade jag en sån där ligga-och-titta-på-klockan-och-inte-kunna-sova-natt.
Höll på att bli galen! 03.30 var sista gånger jag tog upp telefonen och kollade.
Somnade nog sen, för att vakna 4 timmar senare. Grattis!
Jag hade ställt alarmet på 07.30, skulle ju ringa vårdcentralen klockan 08.00.
Anledningen att jag gick upp en halvtimme innan telefontiden var att jag duschade.

Har varit med om att man får en akuttid ganska på direkten, typ när man tryckt på röd lur.
Jag ville inte riskera detta genom att komma ofräsch till doktorn med morgonfrilla och svettiga fötter.

Men nu tyckte den genomtrevliga sköterskan att det var bättre med en vanlig tid och inte akuttid som bara är på några minuter/sjukling.
En vanlig tid är nog iaf en kvart-tjugo minuter.
Och har jag väntat så här länge så kan jag vänta till den 21 februari. Då fick jag också en mycket bra doktor som var duktig på just allergier, enligt säkra källor.

Så 08.15 satt jag då nyduschad och piffad helt i onödan. Pigg var jag också!
Blev lite frukost framför TV´n i kombination med surfande, sen tvingade jag mej i säng och sov ett par timmar.
Herregud, jag ska på middag ikväll med mina trevliga arbetskamrater. Verkar inte som någon lysande idé att komma dit trött och gäspig. Men jag har rent hår och rena fötter iaf!

Nu känner jag mej ganska okej och allergin har tillfälligt gått och hängt sej. Detta p.g.a jag tog 15 tabletter cortison i förrgår.
Det enda som hjälper, sen hur nyttigt det är vill jag helst inte veta. Men jag tro jag får veta et den 21:a då den duktiga allergidoktorn kommer berätta det för mej.

Har endast ett uppdrag idag. Och det är att köpa ett batteri till kattringklockan.
Inget jag kommer bli direkt svettig av. Resten av dagen ska ägna sej och ingenting.
Tror Emilie kommer en sväng på eftermiddagen, hon skulle klippa sej vid 13.00. Sen skulle hon en sväng ner till Slottet för att hälsa på sin f.d jobbarkompisar.

Messade lite med Indien-Erika i morse. Hon heter Indien-Erika i min telefonbok eftersom hon har ett tillfälligt kontantkort nu på resan.
Dom hade åkt ett nattåg till Bombay. Var en tågresa som hon definierade som "Mycket intressant", jag tro jag skymtade ett uns av ironi från hennes sida.
Det var tiggare både vuxna och barn, toaletten var ett hål rätt genom tåggolvet, trångt och varmt.



Hoppas dom fick plats inuti tåget så dom slapp åka så här!

Nu ska dom vara i Bombay ett par dagar sen tror jag dom ska besöka Taj Mahal för att sedan avsluta med ett par dagar i New Dehli.
Hon kommer hem nästa fredag och hennes resesällskap fortsätter då till Thailand.
Jag längtar förstås efter henne och det ska bli skönt att när hon kommer hem.


1 kommentar:

  1. Ha Ha att åka sådär vore väl ngt som passar Erika??? Fy sjutton vad läskigt.

    SvaraRadera