24 februari 2011

Sommar nu eller?


Har vaknat upp ur vinterdvalan nu. Sov lite mindre bra i dag. Gustav var riktigt uttråkad, tror jag det. Först har han sovit hela natten och sen när matte väl kommer hem vad händer då?
Jo, då ska hon sova!
Klart han lackar! Tror jag har öppnat ytterdörren 50 gånger idag, in...ut..in....ut..in....ut....

Jag gillar att leka med siffror, det känner ni till vid det här laget.
I morse när jag kom hem så var det högsommar på utetermometern, 23.7.
Fattar ni???? Tjugotredje juli!
Inne däremot hade det hunnit blivit höst, 17.9. Mitt i september alltså.
Sånt här tycker jag är kul.....ja ni hör ju själv...jag har nog någon lätt störning?!

Pratade med Emilie nyss. Hon höll på att packa inför hemresan i morgon. Den här gången blir hon hemma länge, ca tre veckor. Härligt.
Hon hade även gjort en riktigt kul grej idag. När hon gick från SATS så hade hon såna där blåa plasttossor på fötterna, glömde dom och travade runt en stund i ett innecentrum mitt i lunchrusningen. Hahaha, det har jag också gjort några gånger!

Lik mor men söt än då, kanske man kunde säga?!

Idag är jag sugen på pannkaka, så då blir det pannkaka!
Sen i kväll en natts jobb igen, efter det är det äntligen helg med mys på hög nivå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar