5 februari 2011

Som vanligt Sverige!

Årets första deltävling har precis avslutats. Som vanligt blir man lika förvånad, samma visa år efter år.
Att jag ens bryr mej?

Det kommer in varje år ca 3000 bidrag till denna tävling. Utav dessa 3000 plockas sen dom 32 så kallade "bästa" ut......hhrrmmmmm...... tillåt mej småle.
Var det här det bästa ni kunde hitta Herr Björkman?

Nu ska jag inte låta grinig, men Karlsson på taket, en hipphoppare som inte ens pratar svenska, ett gäng färgglada förväxta dagisbarn som sjunger "Oh, my god" är det svensk schlager?
Jenny Silver hade iaf en äkta tonartshöjning i sin låt.

Lite glad fick man vara åt Dannys klara finalplats! Riktigt bra låt och framförande, han är grym!
Nu håller vi schlagertummarna vidare för Lasse-Stefanz och Babsan!
Kommer göra succé i Dusseldorf......eller?

Annars så har tankarna mest varit hos Erika idag. Tycker så jäkla synd om henne.
Hon märkte lite senare att Ipoden också var stulen vilket gjorde henne ännu mera ledsen.
I morgon väntar en 17 timmars tågresa utan musik att lyssna på och senare i veckan en lång flygning själv hem med mellanlandning i Moskva utan vare sej musik eller bankkort.

Synd att det är så långt till Indien annars hade jag tagit svarta Arlandaexpressen och åkt och hämtat henne!


1 kommentar:

  1. Annars så tyckte jag faktiskt att låtarna var bättre i år än förra året. Gillade inte heller Karlsson på taket. Men Danny och Swingfly var bra val till GLoben tycker jag. Förstår att du skulle vilja åka och hämta Erika. Stackars, stackars henne.

    SvaraRadera