14 februari 2011

Skärp dej Jötul!

Har sovit lite halvdant till 14.00. Vaknade stel som en fiskpinne i samma ställning som jag la mej.
Tog ett tag att få ut ben och armar i sin normala position.
Fy fan för vara djupfryst!

Gustav har skuttat en sväng ute trots den bistra kylan. Men temperaturen blev lite bättre när solen behagade visa sej.

Nu har jag vart på Big W och handlat lite middagar inför veckans matorgie.
Den här veckan slår jag på stort! Icke!
Jag fortsätter på det djupfrysta temat och dunkar på med Felix potatisbullar på onsdag och en tråkig falukorv i morgon.
Idag blir det Carbonara, Erika kommer och äter hos oss. Och hon var sugen på mammas Pasta Carbonara!

Alla hjärtans dag idag tydligen. Något kommersiellt skit för att affärerna ska tjäna pengar.
Som ordförande i klubben "Kärringar mot strömmen" har jag således inte köpt något till mina 4 hjärtan i livet.
Stod och fingrade på en chokladask på Willys till lilla maken men han gnäller ju att han är tjock så vad ska han då med choklad till.
Blommor då? Ja, det är kul men va fasen det är 20 minus ute och 16 grader inne. Hinner ju frysa innan dom kommit i vatten.

Mina 4 hjärtan i livet vet att jag älskar dom över allt annat!

Just nu är jag osams med braskaminen. Han är ovanligt tjurig idag, Vägrar att tända till, inga tidningar har jag heller. Men jag är nu inne på min 2:a papperskasse från Coop men inte fasen brinner det för det.

Tjuriga karlar!


1 kommentar:

  1. Usch vad det låter kyligt därhema i Svedala. Själv ligger jag på golvet i gästrummet och datasurfar. Flyttkillarna har precis packat ihop säng och nattygsborden. Ser bra ut än så länge.

    SvaraRadera