7 februari 2011

Äntligen måndag

Godmorgon mina vänner!
Sov länge idag, ända till 9.30. Höll aldrig på att komma i säng i natt. Zappade runt lite på alla kanaler och upptäckte att Melodifestivalen deltävling 1 gick i repris.
Var ju bara tvungen att se den ytterligare en gång. Tyvärr så gick den där hipphopparn med myror i skrevet vidare till Globen även på reprissändningen.
Kollade lite på Svensk maffia också, otäcka pojkar man inte skulle vilja möta en mörk kväll i allén.

När jag sen skulle lägga mej så passade kissen på att vakna till liv, då skulle han ut och nattpinka!
Så det var bara att sitta vackert och vänta på honom, han kom in 1.45.
Tack Gustav!

Pratat med Emilie också. Hennes trappuppgång ser bedrövlig ut, sot, rök och svart på alla våningsplanen.
Som tur var luktar hennes lägenhet inte så farligt, men visst luktar det. Mest på toaletten tydligen.
Frågan är hur bra det är att andas in det där.
Jag har sagt att hon ska ringa Länsförsäkringar och höra vad dom kan göra åt saken.

I dag ska jag veckohandla duktigt!
Har planerat veckans middagar enligt kostcirkelns alla tårtbitar. (Eller kanske inte?!)
Det kommer denna vecka serveras bl.a detta i Pettssonska Palatset:
  • Pannkaka, ärtsoppa
  • Rödspätta, potatismos
  • Kycklinggratäng, ris
  • Kålpudding !!!!!?
Kålpudding? Jag har aldrig gjort det, men jag tror att det är gott. Lilla maken efterlyser ju husmanskost. det här borde väl få honom tyst.
Sist jag åt kålpudding var i 2:an, 1968 på Härneviskolan. Man fick absolut inte slänga maten utan var tvungen att äta upp.
En klasskamrat till mej tyckte verkligen inte om maten och satt och grät över puddingen.
Men mattanterna stod bakom och gapade att "Man äter upp det man tagit åt sej!"
Till slut kräktes hon........mitt i puddingen. Då slapp hon som tur var äta upp det!
Det var ju vänligt.

Det var tider det! Tror knappast det är så i dagen skola, eller?



1 kommentar:

  1. Visst är det väl härligt att sova så länge på mornarna?? JIPPIE!! Att Hip Hop arna vann även denna gång. De var ju faktiskt bäst, eller hur???

    SvaraRadera