21 februari 2011

Lite ledigt nurå.


Obegripligt nog så var jag tvärpigg i morse när jag kom hem!
Fick tvinga mej i säng och väl i sängen så somnade jag omgående. Nu har jag gått upp kanske liiite i tidigaste laget men det är saker på G.
Stora saker på G.....undertecknad ska till doktorn!
Tack och lov är det inte en sån vanligt förekommande aktivitet för mej.

Sist jag var hos doktorn var när alla tråkigheter kring mitt förra jobb med en psykopat till chef ställde mitt liv ordentligt på ända.
Jag blev sjukskriven för att jag mådde så dåligt, mådde piss helt enkelt. Inte direkt något som jag valde själv.
Tänk att det är 3 år i sommar sen allt hände, jag har fortfarande inte hämtat mej till 100 % efter den traumatiska händelsen och jag HATAR Upplands-Bro Kommun som arbetsgivare som trodde så stenhårt på denna mycket sjuka människa och gör det fortfarande. På oss drabbade lyssnades inte ett dugg på.
27 år i kommunens tjänst, prickfritt och omtyckt betydde tydligen ingenting.
Känns skönt att jag sa upp mej och ångrar inte en sekund att jag bytte kommun, trots att jag var livrädd för allt.
Skulle jag, nyss fyllda 48 få ett jobb?
Ja, det fick jag!
Trodde ingen skulle tro mej, men det gjorde dom tydligen, mina fina nya arbetskamrater!
Idioten härjar fortfarande runt som chef på på 3 av 4 äldreboende i kommunen.
Inte omtyckt av många har jag hört, otroligt att det kan fortgå......
Men som vanligt vågar ingen säga vad dom tycker eller gå vidare till högre instans. Nej, man lallar med och verkar tycka att allt är bra!
Oj, varför kom jag in på det här???

Nu har jag mummat upp mej och dricker dagens första kaffeslurk.

Efter läkarbesöket kanske Jessica skulle komma på ett snabbt fikabesök.
I kväll börjar äntligen Ullared på kanal 5 igen. Då blir det till att bänka sej i soffan och fnissa åt Morgan och gänget.
Missa inte det Åsa!

Hej på en stund!


1 kommentar:

  1. Okej. Ska försöka komma ihåg att kolla in Ullared då. Herregud det är nog många program jag måste uppdatera mig på nu, ha ha

    SvaraRadera