10 februari 2011

Sisådär!


Märkte ni något i morse?
Jag gick direkt till sängen utan att passera datorn! Detta berodde på att jag under natten lyckats gradera upp min lite lätta huvudvärk till migrän.
Inte skönt någonstans, speciellt inte när man är på jobbet....ensam och ansvarig för 34 boende.

Som tur var så valde mina rara pensionärer att vara trötta och sova gott just den här natten. Jag kunde sitta i en obekväm fåtölj, tillbakalutad med en kudde på skallen.
Ja, nu satt jag inte så hela natten förstås men så fort det var lite lugnt så försöka jag kurera mej så gott det gick.
Inte heller hade jag någon Zomig med mej, som annars brukar fungera alldeles utomordentligt.
Hade inga hemma heller så en tur till Apoteket blir det nu på eftermiddagen.

Nu har jag sovit i 6 timmar och det känns bättre.

Fick en smärre chock när jag tittade ut från sovrumsfönstret innan jag klev upp......SNÖSTORM!
Kan inte bara den där jäkla snön lägga ner nu? Fattar den inte att ingen vill ha honom längre?
Jag är så trött på denna vinter!

Nu ska jag åka och kolla till Erikas lägenhet. Tänk i morgon kommer min älskade unge äntligen hem!
Åå, vad jag längtar efter henne.Hoppas nu bara att hennes resa går bra med incheckning i New Dehli och mellanlandning i Moskva.

Klockan 22.00 i kväll svensk tid börjar hon sin 12 timmars resa i ensamhet. Ja, hon är ju inte direkt ensam, finns nog fler resenärer på flyget men inga hon känner.

Nu ut till bilen för att skotta fram den....min favoritsysselsättning!


3 kommentarer:

  1. Men va sjutton!! Jag vill inte heller att det ska komma mer snö nu. Vill mötas av tussilago när jag kommer hem.

    SvaraRadera
  2. Undrar vad det var med den här natten? Jag fick oxså Migrän, men jag hade mina Sumatriptan med mig tack och lov... Började som huvudvärk vid 20 och utvecklades till Migrän precis när jag kliver in på jobbet. Suck,,, Vid 2 börjar det släppa ialla fall... Säkert något med väderomslaget, he he eller vad sagst du Ewa// Kerstin

    SvaraRadera
  3. Ja, vem vet. Vi skyller på vädret. Nu har jag hämtat ut mina Zomig iaf. Känner mej bättre nu, tack och lov.

    SvaraRadera