15 februari 2011

På´t igen bara!

Så har denna dag försvunnit lika snabbt som den dök upp. Har sovit bort nästan hela dagen. Kallt som attan härinne, 17 grader.
Sov i Ullaredskostymen, strumpor och dubbla täcken.

Gustav var snäll idag och lät mej sova ostört nästan hela dagen.
Har brassat i braskaminen hela eftermiddagen, blir en härlig värme på nedervåningen av den lilla norska kaminen.

Till middag idag så var det husmanskost till makens stora glädje. Ugnstekt falukorv och potatismos.
Maken åt likt en grottmänniska medans jag åt lite mer städat.

I natt ska jag ha en tjej som ska gå dubbelt i mitt hus. Ingen nybörjare direkt, en rutinerad van natttjej. Men hon har aldrig varit i mitt hus så det är en del rutiner och annat som hon behöver lära sej.
Kommer gå superbra, Cilla är en kanontjej!
Vikarier har vi lite dåligt om så det är perfekt med en ny!

Lite vila, kaffe och kattmys sen bär det iväg igen.
Tredje natten sen ledig två.



1 kommentar:

  1. 17 grader då förstår jag att du är fullt påklädd. Burra.

    SvaraRadera