25 februari 2011

Pippisorg



Whohooooo gott folk!
Det är fredag och jag är ledig.
Ledig ända till tisdagkväll klockan 20.45.

Nu senaste nytt från nattens arbete:
Båda undulatbebisarna har avlidit.Upptäcktes i morse av en kollega.
Trist, framförallt för dom nyblivna föräldrarna.
Och jag som hade sett fram med att få se dessa små varelse växa till sej.

I natt har mina små pensionärer valt att sova, allihopa faktiskt....samtidigt dessutom. Händer inte så ofta. Jag blev förstås oroad och trodde att något inte stod rätt till med larm m.m.

Blev glatt överraskad när jag stack ut näsan för att åka hem, "bara" 4 minus. Snart dags för Foppatofflor, kortbrallor och paraplydrinkar!
Jag ser ljuset i tunneln, våren kommer med stormsteg!
Det gäller att vara beredd.

Nu ska jag sova, hoppas kissen har samma tanke.
I kväll ska Erika och jag åka till Lucky House i Bålsta för lite fredagsmys.
Rolf ska bowla (!!??) med jobbarkompisarna och sedan äta middag.
Och Emilie flyger hem i kväll också! Men tillbringar förstås fredagskvällen med rara pojkvännen i Stockholm. Inte förräns i morgon blir det min tur.

Godnatt mina rara vänner!



1 kommentar:

  1. Jag håller med. Efter de senaste dagarnas kyla så känns -4 som rena rama sommarvärmen. Hopp finns kanske???

    SvaraRadera