3 februari 2011

Fullt upp!



Har varit lite väl dåligt med den dagliga informationen från mej idag!
Tror ni håller med.

Har faktiskt, tro det eller ej pysslat lite i Pettssonska istället för att hänga framför datorn.
Otroligt men sant, fattar det knappt själv!

Jag har dammsugit, badat alla orkideér, städat badrummet, tvättat två maskiner, handlat på W, ringt vårdcentralen, haft pälsvård av lurvig katt, chattat med Erika (eller det var Emilie som chattade, jag stod vid spisen).

Lagom till middagstid kom då två av mina älsklingar, Emilie och Jogge.
Vi åt en alldeles utomordentligt god kycklingcanneloni, med god sallad och nybakade baguetter.
Min matlagningskonst är unik!

Hade tänkt fläska på med en italiensk efterrätt också, Mascarponigratinerade hallon.
Men det visade sej vara lättare sagt än gjort. Färska hallon i februari var inget som Big W hade på lager på Frukt & Grönt-avdelningen.
Tänkte ta frusna istället men vis av erfarenhet så vet jag att det inte alls blir lika bra. Det blir vattnigt, slaskigt, geggigt och jävligt blött!

Köpte då i helt sonika en djupfryst hallonpaj och lite vaniljsås.
Just ja! Ett 8-pack Delicatobollar slank också ner i kundvagnen. Emilie älskar Delicatobollar, och jag med om sanningen ska fram!

Lagom till pajen skulle intagas kom två av mina förstahandsval på besök. Ingrid och Micke.
Fina presenter och kramar utdelades redan i hallen.

Madeiravin och fin, lyxig choklad till Arlandaexpressens eminenta pilot, nämligen jag!

Tack sötnosar, det var alldeles för mycket!



Inte världens bästa bild, men här är gänget som gjorde att torsdagskvällen blev riktigt trevlig!

I morgon ska jag ringa vårdcentralen igen, denna gång lite tidigare på dagen. Pratade med en sköterska idag. Hon sa att vi måste börja göra en utredning av min allergi eftersom jag är så fruktansvärt dålig hela tiden.
Det var ett tag sej jag gjorde en allergitest, närmare bestämt hösten -67. Jag var 7 år och allergisk mot prästkrage, maskros, gråbo, gräs, djur, damm, skaldjur och nötter.
Behöver få bättre mediciner, så jag mår bättre. Gillar inte att behöva ta chockdoser med Betapred flera gånger i månaden.

Jag kommer på frågan: "Har du något djur?" svara: NEJ och ha fingrarna i kors bakom ryggen.



1 kommentar:

  1. Det är nog bra att göra en ny allergitest sådär 45 år senare, ha ha. Tyvärr är det nog stor riskt att Gustav har ngt att göra med det hela.

    SvaraRadera