9 februari 2011

Oj då!


Det bästa med när maken är sjuk och hemma är att jag sover grymt bra och länge.
Han tar då hand om våran bortskämda katt som ständigt vill ha konstant uppmärksamhet.
Vilket innebär att jag sover lugnt och ostört med stängd sovrumsdörr.
Idag sov jag till 15.30!

Vaknade till liv efter dusch och ett par koppar kaffe.
Hade en något suspekt dröm också.
Lyssna på det här!

Åsa ringde från USA och var tvärsur! Malins bil hade gått sönder. Kofångaren/stötfångaren hade lossnat och jag skulle tydligen åka och handla en ny.
Sventa var hemma i Sverige men hade inte tid att inhandla denna, för han hade fullt upp med att mäta hörnen......va? Mäta hörnen!??
Jaja, jag for i väg.....och sen vaknade jag.

Fattar inte hur jag får ihop mina sjuka drömmar, är jag lite sjuk i huvudet eller?

Har varit och handlat lite till min sjuka make.
På apoteket handlade jag: Kan Jang och Berocca. Det ska väl vara tillräckligt att få förkylningen på bättringsvägen.
Han är ju för bövelen alltid förkyld!
Köpte sen lite rara krya-på-dej-godsaker till honom i form av: vaniljglass (bra för halsen), 2 påsar nappar och 2 påsar Vicks Blå.
Ni må tro vad glad han blev.

Nu känner jag mej stressad, ska vara på nattmöte klockan 19.00.

Snart dragläge alltså.

Hej då med er!



1 kommentar:

  1. Ha Ha ja du vilken dröm. Din stackare inte behöver du åka och köpa en ny kofångare/stötfångar till Malins bil. Men jag undrar också vadå??? Mäta hörn, ha ha.

    SvaraRadera