5 februari 2011

Melodifestivallördag!


Äntligen!

Idag drar det igång! Årets melodifestivalcirkus!
Ska bli jättekul.

Men innan man bänkar sej i TV-soffan med schlagerchipsen så finns det en hel del annat att roa sej med.

Jag ska först ta mej en tur till Erikas lägenhet och kolla post, blommor och söta apor.
Sen fortsätter jag mot någon djuraffär. Det måste inhandlas ett antal katthalsband till Gustav.
Har inga reserver kvar och han brukar ju vanligtvis komma hem utan halsband en gång var 14:e dag.
Så katthalsband med snabblås står på notan.

Rolf har åkt till Lotta för att fortsätta arbetet med hennes köksrenovering. Det arbetet har legat på is nu ett tag i och med allt jobb med farfars hus.
Men nu kör han igång igen och vi får hoppas att Lotta snart har sitt fina kök klart.

Ikväll blir det middag på Lucky House igen. Det var så gott så vi kör en favorit i repris. Har redan bestämt vad jag ska äta. Det blir Pad thai.
Jag älskar det, wokade nudlar med räkor, kyckling, grönsaker och jordnötter.
128:-, billigt!

Men vi måste vara hemma till 20.00, då börjar deltävling 1 från Luleå.
Lyssnade lite på låtarna i går, 1 minut ca/låt.
Jag vet inte vad jag ska säga, tror Danny går vidare för han är Danny. Småflickorna kommer att ringa och rösta.
Dilbas låt verkade också ganska ok.
Det blir vilket fall som helst spännande.
Och som ni vet är jag en renodlad schlagernörd, jag erkänner det!



1 kommentar: