4 februari 2011

En mycket trevlig kväll



Vi hade en mycket trevlig kväll hemma Sanna i Bålsta. Alla var där av nattinnegänget på Pomona, nästan. Våran bästa Pia saknade vi massor, hon var febrig stackarn. Hoppas hon piggar på sej snart!
Magnus ryckte, likt den svärmorsdröm han är, in i köket och slicade tomater likt en proffskock!



Sanna och Ann-Charlotte ser väldigt glada ut!



Det här är familjens kamphund! Aston snart 1 år, herregud en sån fin hund. Tror rasen är en engelsk staff, men jag är lite osäker.
Minns första gången jag träffade Aston. Sanna hade honom med på jobbet, vilket jag inte visste. Han var instängd i ett personalrum och jag rycker upp dörren! Möts av en pittbull som viftar hysteriskt på svansen och såg jätteglad ut.
Jag backade försiktigt och stängde dörren! Shit en pittbull! Min första kontakt med en kamphund, men ack vilket charmtroll.



Sanna bjöd på 3-rätters. Till förrätt var det gratinerade baconlindade sparrisar med tomater som Magnus skivat så fint!
Varmrätten var en underbart god gryta med rotfrukter och massa gott.



Efterrätten, en chokladmousse/pudding med citronfromage på toppen. Kaffe till förstås.
20.30 var Tomatproffset och Ann-Charlotte tvungna att åka och jobba.
En efter en droppade gästerna av. Jakob och jag var kvar sist.
Jag kom hem vid 22.30-tiden mätt som attan landade jag i soffan hos mina myspojkar.

Tack Sanna för en mycket trevlig kväll och tack mina fina kollegor, visst hade vi det trevligt?


2 kommentarer:

  1. Helt suverän kväll...fler såna tycker jag!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag vill oxå vara med på middag... :(

    SvaraRadera