26 februari 2011

Schlagerlördag!

Gick och la mej tidigt igår, kände mej för en gångs skull kvällstrött.
Blev mäkta förvånad när det rasslade i dörrlåset redan klockan 00.32. Maken hemma allaredan??
Helt otroligt, hemma så tidigt efter en helkväll med jobbarkompisarna. Onykter var han inte ens heller! Ej heller luktade det bajs i munnen om han när han andades ut.....?
Det går utför, eller så tar åldern ut sin rätt. Han orkar inte festa järnet som tidigare, han börjar bli gammal helt enkelt.

I morse vid frukostbordet så berättade han glatt att han träffat en kompis till mej.
Så hivade han upp en lapp ur fickan.
Haha, det var Richard Herrey som hade skrivit detta rara meddelande till mej.
Dom hade varit på Marions Gastro Diner på Kungsgatan och bowlat och ätit.
Tydligen äger Richard det stället också liksom Golden Hits.



Tyckte jag var gulligt gjort av min make....tror det lät ungefär så här:
" Öööhhhh, du kom hit! Min fru är kompis med dej på fejsbok, kan du inte skriva något till henne?"
Ville ju inte förta glädjen, men jag har redan Richards autograf. Fick den såklart i Globen på en melodifestivalfinal.

Idag ska jag leta kantareller. Tror inte skogen har något att erbjuda så jag provar Ica i Bålsta.
Önska mej lycka till, annars vet jag inte vad vi ska ha för sås till Schlagermiddagen.

Dags att torka hår och bege sej.


2 kommentarer:

  1. Söt du är. Blir så glad av läsa din blogg

    SvaraRadera
  2. Det var väl omtänksamt av Roffe att fixa autograf åt dig.

    SvaraRadera