4 februari 2011

Det brinner!

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1375550/Brand-pa-Thomsons-vag.html

Jaha, nu har det brunnit i Emilies trappuppgång i Rosengård. Hoppas verkligen att inte brandröken sprider sej till hennes lägenhet.
Hon bor på 5:e våningen och branden var på andra. Men rök har ju en förmåga att leta sej fram överallt.
Känns skönt att hon inte var hemma utan hemma hos mamma istället!

Har slagit på arslet för första gången den här vintern!
En rejäl praktvurpa på garageuppfarten. Knäna fick sej en rejäl omgång, jag landade på dom. Låg och sprattla en stund och kände efter om jag levde och som tur var gjorde jag det.

Nu ska jag strax börja mumma upp mej. Klockan 17.30 ska jag vara hos söta Sanna i Bålsta. Hon bjuder sina trevliga arbetskamrater på middag.
Ska bli kul att träffas lite mer privat och inte bara på jobbet.
För säkerhets skull tar jag bilen, vill inte riskera en repris av händelsen för tre veckor sen.
Alkohol och mediciner ingen bra kombination.


1 kommentar:

  1. Usch vad läskigt det med branden. Det verkar hända både det ena och det andra där i Rosengård.

    SvaraRadera